בלוג

"המקום בו אתה נמצא – שם הוא הבית"

אמילי דיקנסון

התחנה הבאה תאילנד Next stop Thailand

For English scroll down אמצע דצמבר יוון מתחילה להתקרר ולנו יש בעיקר בגדי קיץ הרי התוכנית היתה לטייל במדינות אסיה החמות ביולי שארזנו את הבית והתיקים. גל קורונה חדש ואירופה לאט לאט נסגרת ופתאום מנגד יש שמועות שבקרוב ניתן יהיה סוף סוף להיכנס לתאילנד. התרגשות!!!! בנובמבר כבר התחלתי להתכתב ולברר על בתי ספר בינלאומים בקופנגן.המשך לקרוא "התחנה הבאה תאילנד Next stop Thailand"

וולוס וחצי האי פליון Volos and Pelion

For English scroll down 30 דק' נסיעה מאלמירוס לאורך קו החוף ,בדרך ממנה נשקפים נופים מדהימים וכפרים פסטורליים מגיעים לעיר המרכזית של האזור, וולוס-volos השוכנת לצידו של הים האיגאי . עיר מקסימה שדבר אינו מזכיר את ההפיכות והנזקים שפקדו את העיר לאורך השנים. בשנת 1955 פקדה את העיר רעידת אדמה עזה שלמעשה החריבה את רוב העיר.המשך לקרוא "וולוס וחצי האי פליון Volos and Pelion"

מעיינות חמים Loutra Hot spring

For English scroll down לא מזמן אמא ואבא שלי סיפרו לנו שיש מעיינות חמים Loutra Thermopilon בלמינה לא רחוק מאיפה שאנחנו גרים. חיכינו ליום שמשי כי לא ידענו אם באמת המים יהיו חמים כי בחוץ ממש קררר בערך 10 מעלות. בדרך ראינו מלא אדים לבנים כאילו שאנחנו נוסעים בתוך ענן וכאשר הגענו היה ממש ריחהמשך לקרוא "מעיינות חמים Loutra Hot spring"

מטאורה Meteora

For English scroll down ביום שני בבוקר היה יום שמשי והחלטנו לצאת לטייל, במרחק נסיעה קצר מהעיר קלבאקה נמצא פלא הטבע מטאורה כ-60 עמודי סלע תלולים שנוצרו לפני מליוני שנה בגלל רעידת אדמה וסחף שעליהם נבנו 6 מנזרים מבודדים הנראים כתלויים ב"אמצע השמיים" וזה פירוש השם מטאורה. המנזרים נמנים עם הגדולים והחשובים ביוון. הדרך בין המנזרים,המשך לקרוא "מטאורה Meteora"

חינוך ביתי Homeschooling

For English scroll down ההחלטה "לשלוף" את שלושת הילדים מנוף ילדות בית הספר המונטסורי בהם למדו ב 5 שנים האחרונות היתה החלטה ממש קלה, אנחנו מאוד היינו מרוצים מבית הספר ומהחינוך וידענו שלילדים יש אין ספור כלים ללימוד עצמאי, סקרנות, רצון לגלות ולחקור. האמנו שהכל יהיה בסדר, נסתדר בחינוך ביתי וגם נשלח אותם פה ושםהמשך לקרוא "חינוך ביתי Homeschooling"

אגמי מטאורים ושמורת טבע Meteor lakes & Nature reserve

For English scroll down מקום נוסף שהיינו חייבים לבקר בעודנו גרים באלמירוס Almiros זה מקום לא מפורסם עליו קיבלנו המלצה מחבר יווני מקומי Zerelia Dimou זרליה דימו, שני אגמים אחד בקוטר 250 מ' והשני 150 מ' שניהם נוצרו ע"י מטאור שנשבר לפני שנפל בשדות הפתוחים של אלמירוס לפני כ 7000 שנה והקריסטלים שבאדמה שנשארו באדמההמשך לקרוא "אגמי מטאורים ושמורת טבע Meteor lakes & Nature reserve"

נפרדים מהפלופונז leaving the Peloponnese

for English please scroll down לאחר חודש בחבל הארץ המופלא, החלטנו להמשיך בתנועה.ההתלבטות הייתה בין נסיעה לאזור הצפוני איואנינה או לאזור וולוס. איואנינה ירדה מהפרק, האזור הוכרז אדום מקורונה ולכן האזור הנבחר היה חצי האי פליון. חיפשנו דירה באזור לאורך החופים בנקודה בה יהיה נוח לצאת לטיולים בסביבה, בסופו של דבר מצאנו דירה המתאימה לצרכינוהמשך לקרוא "נפרדים מהפלופונז leaving the Peloponnese"

חבל ארכאדיה The Arcadia region

For English scroll down רבות שמענו על מסלול Menalon שביל המנלון, הליכה באורך 75 ק"מ מסטמניצה עד לגקדיה, המסלול עובר את הנוף הדרמטי של ערוץ לוסיוס, המורדות המערביים של הר מנלון, עמק נהר מיילון והרי גורטיניאן. השביל מחולק לשמונה קטעים בעלי קושי משתנה, בגלל שהיה קר מאוד בהרים בנובמבר החלטנו לא לוותר ובכל זאת לעשותהמשך לקרוא "חבל ארכאדיה The Arcadia region"

פלופונז חלק 3 Peloponnese

For English scroll down אחרי כמעט 3 שבועות של חופי ים ומיי טורקיז ,עצי הדר, אין סוף עצי זית כסופים ואווירה חמימה הגיע הזמן לעבור לבית הבא שלנו האזור ההררי והירוק של חבל ארקדיה. התחלנו לטפס בדרך מפותלת, הכביש עבר בתוך נופי טבע יפיפיים, יערות בשלל צבעי הסתיו, חצינו כפרים קטנים ותחושת הנסיעה בגובה היתההמשך לקרוא "פלופונז חלק 3 Peloponnese"

חבל מאני המופלא Mysterious Mani

מסטופה יצאנו לטייל ברחבי חבל מאני המופלא

הראשון היה מסלול ההליכה שלנו לכיוון כפר הדייגים השכן אגיוס-ניקולאוס- Agios nikilaos. לעיתים דאגנו להיכנס ולשוטט בפאתי הכפר. באחד הימים שהגענו עם הילדים, התהלכנו בין רחובות הכפר, ניתן היה להבחין בסגנון בתי האבן האחידים עם הרבה צמחיה מקיפה, גינה קטנה בה מגדלים ירקות עונתיים, רחובות צרים עם אופי ייחודי. הרחוב המרכזי המוביל לנמל הקטן שופע במסעדות וברים שם התיישבנו אל במסעדה על צד הכביש לאכול מהגירוס המקומי, לאחריו קפצנו לגלדריה המקומית לקינוח.

טוען…

משהו השתבש. יש לרענן את העמוד ו/או לנסות שוב.

למעקב אחר הבלוג שלי

לקבלת תוכן חדש ישירות לתיבת האימייל.